LAHTI - HOLLOLA - LAHTI
FINLANDIA-HIIHTO
23-24. helmikuuta 2019

Kaslink mukana pienentämässä Finlandia-hiihdon hiilijalanjälkeä – Kisavetenä Kaslinkin kartonkipakkaukseen pakattu Vesi

Kouvolalainen elintarvikeyritys Kaslink on mukana vauhdittamassa Finlandia-hiihdon matkaa mahdollisimman hiilivapaaksi tapahtumaksi. Tapahtuman virallinen kisavesi on Kaslinkin ekologiseen kartonkipakkaukseen pakattu vesi, ja kaurapohjaiset Aito-tuotteet näkyvät laajasti tapahtuman ruokailussa. 46. Finlandia-hiihto järjestetään 23.-24.2.

Finlandia-hiihdon tavoite on olla vuonna 2020 mahdollisimman hiilineutraali. Ympäristö otetaan entistä paremmin huomioon jo tänä vuonna, ja tapahtumassa on kehitetty muun muassa jätteiden lajittelua. Finlandia-hiihdon virallinen kisavesi on Kaslinkin Vesi, joka on pakattu ekologiseen ja logistisesti tehokkaaseen kartonkipakkaukseen, joka on myös helppo kierrättää.

– On hienoa olla mukana tukemassa Finlandia-hiihdon matkaa yhä vastuullisemmaksi tapahtumaksi. Pienillä teoilla on suuri vaikutus: kartonkipakkaukseen pakatun veden hiilijalanjälki on yhden litran osalta lähes puolet pienempi kuin perinteisen muovisen PET-pullon. Helppo kierrätettävyys on tärkeää etenkin Finlandian kaltaisessa suurtapahtumassa, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja Susanna Kallio.  

Veden lisäksi Finlandia-hiihdossa näkyvät myös kaurapohjaiset Aito-tuotteet. Aito-kaurajuomat ja Aito Kauravälipalat ovat mukana tapahtuman ruokailuissa, ja kahvin kanssa tarjolla on Aito Kaurajuoma Baristaa. Lisäksi niin hiihtäjille kuin tapahtumavieraille on tarjolla Aito-tuotteista valmistettua Aito Kaakaota. Hiilijalanjäljen pienentäminen on tärkeää myös Kaslinkille: LCA Consultingin tekemän hiilijalanjälkilaskennan mukaan Aito Kaurajuoman hiilijalanjälki, sisältäen yhden litran Aito Kaurajuomaa ja sen tuotepakkauksen, on 0,3 kg CO-ekv/kg. Yrityksen tavoitteena on pienentää hiilijalanjälkeä entisestään ottamalla aiempaa paremmin huomioon tuotannon sivuvirrat ja saapuvien raaka-aineiden pakkausmateriaalit sekä kehittämällä kuluttajapakkausta.

– Finlandia-hiihto on hieno, perinteikäs tapahtuma koko perheelle, ja myös meiltä Kaslinkilta on oma hiihtoporukka mukana eri matkoilla. Nähdään siis ladulla! Kallio sanoo. 

Finlandia-hiihdon markkinointipäällikkö Hannu Viitalan mukaan Finlandia-hiihdon tavoitteena on yhdenmukainen, kustannustehokas, hiilineutraali ja ympäristöstandardit täyttävä massahiihtotapahtuma.

– Finlandia-hiihto tekee yhteistyötä kumppaneiden kanssa, jotka sitoutuvat yhdessä Lassila&Tikanojan kanssa laadittuun hiihdon ympäristöohjelmaan ja ovat valmiita sen mukaisiin muutoksiin. Kaikki kumppanimme kantavat vastuuta ympäristönhuollon kehittämisestä. Kaslink on merkittävänä kumppanina mukana hiilivapaan tapahtumamme kehittämisessä ympäristöystävällisillä tuotteillaan, muun muassa kartonkipakkaukseen pakatulla kisavedellä, Viitala sanoo.

 

Sulje
Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.
  • Twiittaa @finlandiahiihto
  • Seuraa meitä Facebookissa
  • 46. Finlandia-hiihto järjestetään 23-24.2.2019
  • Ilmoittautuminen 1. toukokuuta alkaen!
  • Lauantaina 23. helmikuuta 50 km, 32 km ja 20 km perinteisen hiihtotyylin kilpailut
  • Sunnuntaina 24. helmikuuta 50 km ja 20 km vapaan hiihtotyylin kilpailut
  • Katso kuvat Instagramissa ja KUVAT.FIssä

Finlandia-hiihto on voittoa tavoittelematon organisaatio. Osallistumismaksuista kertyneet saatavat (kulujen jälkeen) jaetaan tapahtumaa järjestävien urheiluseurojen, Lahden Hiihtoseuran ja Hollolan Urheilijat -46, kesken. Osallistumalla Finlandia-hiihtoon tuet suomalaista nuorisourheilua.